Powered by Blogger.

Saturday, April 23, 2011

penat layan kerenah weiii!

ingatkan budak2 je yang degil.rupenya orang tua pon same.nak itu la nak ini la.ustazah itu la ustazah ini la..
ari nih,cukop seminggu aku kerja sebagai guru KAFA kat sekolah Al-Irshad kat Bangi..aku ingatkan nak jadi cikgu ni mudah umpama mengunyah gula gula kapas je.ghupenye baru ku tahu,kerja sebagai cikgu tu adalah salah satu kerja yang paling mencabar.sangat payah dan susah umpama mengunyah chewing gum.bole x perumpamaan tuh??ok la jugak an...kerja nih sangat menguji kekuatan fizikal ngan mental..sebelom masok mengajar kene pastikan mental dlm keadaan sehat.

aku telah diberi tugasan untuk mengajar budak KAFA darjah 3 dan 4 pada waktu pagi,
mandikan budak tadika dan tidorkan budak tadika waktu tengah hari.
dan sambong mengajar balik budak KAFA darjah 5 dan 6 pada waktu petang.
subjek yang aku kene ajar :
  • hafazan n tilawah
  • tauhid
  • sirah
  • akhlak
hahahaa..memang aku blank ah otak jap..mane tak...da lame aku tinggal subjek2 uh...memang kene refresh balik otak nak ajor benda uh kat budak2...tensen btoi...
bile petangg,aku suke habeskan mase main ngan budak2 tadika.lepaskan tensen aku...meh nengok budak2 kecik kenot begambor..

 my feveret students

ade gaye ustazah tak??hahaha..


pagi tadi ade meeting besame cikgu2 utk kali petama bagi aku..bulan depan ade lawatan dan exam.maka,aku ditugaskan untok membuat kertas soalan ntok peperiksaan..oh yeahh!!!itu yang ku mahu~bole la nak pedajal budak2 yang sangat degil..maka,aku akan menjalan kan tugas sebagai seorang guru dengan bertanggungjawab.

ingat ape pesan ustazah ayu tadi meklah!!

"betolkan niat,niat untuk menyampai kan ilmu.kalu niat kite betol,kite tak kan rase letih.kite akan rase lebih seronok bile dapat megajar budak budak. kamu taknak ke setiap ape yang kite ajar,kite akan dapat pahala."

haaaa...!!ingat tuh ustazah2 sekalian...jangan ingat nak makan gaji buta..makan gaji celik ye sume...!

aku balik umah petang tadi,so,sempat la buat makan2 sket dengan duwet gaji aku bulan lepas..hehe..alhamdullillah,niat aku nak belanja keluarga aku tecapai.terima kasih kat umiku sayang yang sudi masak,kat pak uda,tok,wancu,paklong,paklang sebab datang makan tadi.
I.allah kalu ade rezeki kite wat makan makan lagi ea.

 katty pon tolong jugak

paklang and the geng

umi ani catering

(^_^) bai bai....


3 comments:

aja sharbini April 23, 2011 at 9:10 AM  

hahahah nmpok sgt pilihbdax come jh .. cikgu hapo nih !! AHHAHA

nabilah April 23, 2011 at 10:16 AM  

haha..ustajah!sgt comel la itu budak 2 olang..haha nama??mesti hanim kan..kikiki

ye betol kata ustzah ayu..niat yg penting..selamat maju jaya ustajah..fighting!!:D

sedap gak tgk ani catering tu..nati nak kawen panggil katering ni je ar..hehe

maap la mmg panjang komen kali ni sbb entah bile meklah nak beblogging lg bile da kat bangi kan kan kan:D

Anonymous,  April 23, 2011 at 11:54 AM  

perrhhh..hebatlah da pndai ngaja org...

  © Bella's copyright by meklah c:

scroll ke atas